سامانه مدیریت آزمایشگاههای دانشگاه صنعتی امیرکبیر چیست؟
سامانهای است که به منظور مدیریت اطلاعات و فرآیندهای آزمایشگاهی، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و توسعه داده شده است. این سامانه مدیریت فرایندهای آزمایشگاهی شامل ثبت درخواست و پذیرش نمونه، امکانسنجی انجام آزمون، انجام آزمون و زیرفرایندهای مربوطه، رهگیری فرایندها، مدیریت گزارشهای آزمایشگاهی، تحویل نتایج و غیره را در برمیگیرد.
برای دیدن بهتر سایت از چه مرورگری استفاده کنم؟
وب سایت سامانه مدیریت آزمایشگاههای دانشگاه به گونهای طراحی شده است که با کلیه مرورگرها به خوبی سازگاری دارد. پیشنهاد میکنیم همیشه از آخرین نسخه مرورگر مورد نظر خود استفاده نمایید.
آیا امکان استفاده از این سامانه توسط افراد شاغل در صنعت و دانشجویان سایر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی غیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد؟
بله، تمامی دانشجویان، صنعتگران و محققین کشور میتوانند در سایت ثبت نام کرده و از خدمات آزمایشگاهی ارائه شده استفاده نمایند.
آيا میتوانم بدون عضویت در سایت خرید کنم؟
خیر، امکان خرید از سایت فقط برای اعضای سایت ممکن میباشد و این موضوع فقط به دلیل حفظ امنیت و دسترسی شما به اطلاعات سفارشتان خواهد بود.
عضویت در سایت چگونه امکانپذیر است؟
عضویت در سایت با استفاده از منوی «ایجاد حساب کاربری» واقع در در سمت بالا و چپ، امکانپذیر است.
به طور کلی چند نوع کاربر برای سایت تعریف شده و تغییر نوع کاربری، چه مزایایی دارد؟
در سایت چهار نوع کاربر وجود دارد: کاربر دانشگاهی، کاربر صنعتی، کارشناس و کاربر عادی. کليه کاربران پس از اتمام مراحل عضویت، به عنوان يک کاربر عادی شناخته میشوند. در حال حاضر هيچ گونه تخفیف و يا تسهیلاتی برای کاربران عادی در نظر گرفته نشده است. در عین حال کاربران میتوانند با مراجعه به سایت و از طریق منوی «تکمیل مشخصات جهت دریافت تخفیف»، از تسهیلات در نظر گرفته شده برای کاربران دانشگاهی و صنعتي و همچنين کارشناسان بهره مند شوند.
چگونه ميتوان وضعیت سفارش را در سایت پیگیری نمود؟
برای پيگیری سفارشات خود میتوانید از منوی کاربران، لیست سفارشات اقدام نمائيد:
چگونه میتوانم با کارشناسان آزمایشگاه ارتباط برقرار کنم؟
شما میتوانید با شماره تلفن آزمایشگاه مربوطه که در قسمت اطلاعات هر آزمایشگاه وجود دارد، تماس بگیرید و یا از طریق ارسال «تیکت» با کارشناسان در ارتباط باشید.
در صورت فراموشی نام کاربری و گذرواژه خود به چه صورت اقدام نمایم؟
پس از ورود به سامانه، گزینه بازیابی رمز عبور یا نام کاربری را کلیک نمایید:
آیا امکان ویرایش اطلاعات کاربری برای من وجود دارد؟
بله، با مراجعه به منوی «کاربران»، «منوی کاربری» و «پروفایل کاربری»، امکان ویرایش اطلاعات شما وجود دارد:
آیا کارشناسان آزمایشگاهها میتوانند با نام کاربری خود که به آزمایشگاه نسبت داده شده، برای ثبت سفارش در سامانه استفاده کنند؟
خیر، کارشناسان برای استفاده از خدمات موجود در سامانه و خرید خدمت، بایستی نام کاربری جداگانهای ایجاد نمایند.
براي استفاده از تخفیفات جایگاه علمی چه مدارکی را میتوان بارگذاری کرد؟
به منظور بهرهمندی از تخفیفات ارائه شده در این بخش ضروری است که دانشجويان، گواهي اشتغال به تحصیل خود را بارگذاری کنند.
برای افزایش اعتبار گرنت چه مدرکی باید توسط کاربر بارگذاری شود؟
کاربران دانشجو می توانند از انواع مختلف گرنت پژوهشي، آموزشی (دانشکده یا مرکز پژوهشی)، صنعتی، شبکه فناوری های راهبردی و شاعا استفاده کنند. برای این منظور بایستی یک نامه از طریق اتوماسیون اداری برای مدیر شبکه آزمایشگاهی ارسال شود و تصویر آن نامه در ذیل درخواست دانشجو، در سامانه بارگذاری شود. مرجع صادرکننده نامه به طور مشخص مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه، مدیر کل امور مالی و اداری، بنیاد ملی نخبگان، مدیران صنعتی و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی بوده و محتوای نامه باید به طور مشخص منبع مالی گرنت را معرفی کند و دقیقاً نام و شماره دانشجویی فرد یا افراد مورد نظر در آنها قید شده باشد.
براي استفاده از تخفیفات جایگاه علمی چه مدارکی را میتوان بارگذاری کرد؟
به منظور بهرهمندی از تخفیفات ارائه شده در این بخش اساتید دانشگاه بایستی تصویر حکم کارگزینی خود را بارگذاری کنند.
برای افزایش اعتبار گرنت چه مدرکی باید توسط کاربر بارگذاری شود؟
اساتید می توانند از انواع مختلف گرنت پژوهشي، آموزشی (دانشکده یا مرکز پژوهشی)، صنعتی، شبکه فناوری های راهبردی و شاعا استفاده کنند. برای این منظور بایستی یک نامه از طریق اتوماسیون اداری برای مدیر شبکه آزمایشگاهی ارسال شود و تصویر آن نامه در ذیل درخواست استاد، در سامانه بارگذاری شود. مرجع صادرکننده نامه به طور مشخص مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه، مدیر کل امور مالی و اداری، بنیاد ملی نخبگان، مدیران صنعتی و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی بوده و محتوای نامه باید به طور مشخص منبع مالی گرنت را معرفی کند و دقیقاً نام استاد در آن قید شده باشد.
براي استفاده از تخفیفات جایگاه علمی چه مدارکی را میتوان بارگذاری کرد؟
به منظور بهرهمندی از تخفیفات ارائه شده در این بخش ضروری است کاربران صنعتي، معرفینامه مورد توافق بين دانشگاه و صنعت مربوطه را بارگذاری کنند.
برای افزایش اعتبار گرنت چه مدرکی باید توسط کاربر بارگذاری شود؟
کاربران صنعتی می توانند از انواع مختلف گرنت پژوهشي و صنعتی، استفاده کنند. برای این منظور بایستی اصل معرفی نامه برای مدیر شبکه آزمایشگاهی ارسال شود و تصویر آن نامه در ذیل درخواست کاربر صنعتی، در سامانه بارگذاری شود. مرجع صادرکننده نامه به طور مشخص مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه و یا مدیریت مالی صنعت طرف قرارداد با دانشگاه بوده و محتوای نامه باید به طور مشخص منبع مالی گرنت را معرفی کند و دقیقاً نام کاربر صنعتی در آن قید شده باشد.
سامانه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، چه نوع تخفیفاتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد؟
به طور کلی سامانه خدمات آزمايشگاهي دانشگاه صنعتي امیر کبیر، دو نوع تخفیف را در اختیار کاربران خود قرار میدهد؛ نوع اول «تخفیف جایگاه علمی (صنعتی)» است که پس از تکمیل «مشخصات جهت دریافت تخفیف» قابل استفاده خواهد بود. نوع دوم تخفیفاتی هستند که به استناد يک نامه يا بخشنامه، برای گروههای مختلف کاربری تعریف میشود و در سامانه تحت عنوان «درخواست تخفیف از طریق گرنت» شناخته میشوند.
کوپن تخفیف چیست؟
کوپن تخفیف نوعی کد تخفیف است که به پشتوانه اعتباری که در حساب شما موجود است، توسط سامانه صادر ميشود. کوپنهای تخفیف یک بار مصرف هستند و میتوانند همه یا بخشی از هزینههای يک آزمون را پوشش دهند. برای دریافت کوپن تخفیف ابتدا باید حساب کاربری خود را شارژ کرده و سپس همه یا بخشی از اعتبار آن را به کوپن تبدیل کنید. برای آگاهی از نحوه افزایش اعتبار به بخش «راهنمای خرید» و سپس «درخواست افزایش اعتبار گرنت»، مراجعه نمائید. پس از تایید درخواست شما توسط کارشناس و افزایش اعتبار، میتوانيد از این اعتبار به صورت کوپن و به میزانی که نیاز دارید، استفاده کنید.
آیا می توان از یک کوپن تخفیف دو مرتبه استفاده کرد؟
خیر، هر کوپن تخفیف پس از یک بار استفاده منقضی خواهند شد.
مفهوم تیکت در این سامانه چیست؟
تیکت یک روش تبادل اطلاعات بین کاربر با کارشناسان آزمایشگاهها و تیم فنی سامانه است. با استفاده از این قابلیت، کاربران سایت میتوانند سوالات خود را در مورد خدمات آزمایشگاهی، از کارشناس مربوطه بپرسند و یا از آنها مشاوره و راهنمائی بگیرند.
چگونه میتوان با استفاده از تیکت با کارشناسان آزمایشگاه ارتباط برقرار کرد؟
شما میتوانید با مراجعه به منوی «پشتیبانی» و قسمت «داشبورد تیکت»، با کارشناسان آزمایشگاههای مختلف از طریق تیکت در ارتباط باشید:
گزینه ارسال تيکت را انتخاب کنید:
نام آزمايشگاه مورد نظر خود را از منوی «دپارتمان» انتخاب کنید، برای تیکت خود عنوانی را انتخاب کنید و سپس موارد مورد نظر خود را در ویرایشگر متنی وارد نمائید. شما میتوانید مستنداتی را نیز به متن ویرایشگر اضافه نمائید. در نهایت پس از وارد کردن کُد امنیتی، با فشردن دکمه «ارسال»، پیام خود را ارسال نمائید.